niedziela, 6 marca 2016

8 NAJSKUTECZNIEJSZYCH NAPOJÓW, KTÓRE POMAGAJĄ W WALCE O ZDROWE WŁOSY I NIE TYLKO

Cześć dziewczyny!

Początki mojego włosomaniactwa skupiały się zwłaszcza na metodach zewnętrznych, jednak jakiś czas temu im bardziej się w to wgłębiałam, tym więcej kombinowałam. Teraz już wiem, że "dokarmianie" naszych włosów od wewnątrz, to już połowa sukcesu. Odżywianie się gra naprawdę sztandarową rolę w walce o zdrowe, piękne i długie włosy. Kondycję swoich włosów, o którą zawzięcie walczę, głównie zawdzięczam napojom, które mi w tym pomagają. Efekty są zauważalne również odnosząc się do całego organizmu.

Przedstawiam Wam oto moją listę 8 napojów, które odegrały bardzo ważną rolę w moim nawadnianiu się i robią to nadal:


1. KAWA ZBOŻOWA:


Towarzyszyła mi w czasach przedszkola, potem zupełnie o niej zapomniałam. Jednak kilka miesięcy temu wróciłam do jej regularnego picia i mam już za sobą kilka opakowań. Ja piję INKĘ, jednak wiem, że kaw zbożowych jest na rynku bardzo dużo. Szczególnie polecam właśnie te sypane.

Kawa zbożowa jest pozyskiwana z wielu wartościowych składników:

ziarna jęczmienia, pszenica, żyto, korzeń cykorii, mniszek, burak cukrowy, a nawet w niektórych regionach z nasion kozieradki bądź łubinu.

Zawierają one cenne właściwości, witaminy:

witaminy z grupy B, składniki mineralne (potas, fosfor, magnez, fitoterpeny, fenolokwasy, inulina).

Ma bardzo mało kalorii, można pić ją z wodą, mlekiem lub mieszaną. Ja osobiście piję z samym mlekiem.

2. SKRZYPOKRZYWA:

Herbatka ta jest znana chyba każdej z nas. Łyżeczkę skrzypu oraz łyżeczkę pokrzywy zalewamy gorącą wodą i parzymy 15 minut pod spodeczkiem.

Posiada bardzo dużo zalet:

przede wszystkim zawiera spore ilości substancji mineralnych, mikroelementów oraz cennych witamin. Jest połączeniem bomby odżywczej dla naszego organizmu.

3. SKRZYP:

Tutaj opiszę osobno, co zawiera, ponieważ można oczywiście pić sam skrzyp. Jednak trzeba uważać, ponieważ skrzyp posiada antywitaminę B1, którą wypłukuje z naszego organizmu, więc kiedy pijemy herbatkę regularnie należy przyjmować witaminę B1 w tabletkach.

Skrzyp zawiera substancje mineralne, w tym krzem, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Zawiera wiele witamin. Wspomaga produkcję kolagenu oraz uczestniczy w procesach uwapniania kości.

4. POKRZYWA:

Herbatkę z tego cuda również można pić osobno.

Pokrzywa również zawiera spore ilości soli mineralnych, cennych witamin oraz mikroelementów. Głownie można w niej znaleźć kwas foliowy, żelazo, witaminę A, B, C oraz K, wapń i krzem.

5. CZYSTEK:

Jest to roślina wszechstronna i naprawdę wprawia mnie w zachwyt.

Jest bogactwem polifenoli, ogromnych grup naturalnych substancji. Zawiera bardzo dużo witaminy C. Dzięki temu działa na wszystko. Lepszy wygląd zewnętrzny, zwiększona odporność, młodość, samopoczucie, a nawet wybiela zęby.

6. SOK Z BRZOZY:


Jest to mój ulubiony sok, który można spożywać w ilości jakiej się zapragnie. Nie da się go przedawkować. Wspaniale działa na nasz organizm, ponadto przywraca równowagę zasadowo-kwasową w żołądku.

Jest skarbnicą witamin i minerałów. Zawiera: potas, magnez, fosfor, wapń, żelazo, miedź, aminokwasy, witaminy z grupy B, kwas askorbinowy (witamina C), sole mineralne.

Już jedna szklanka dziennie zaspokaja nasze zapotrzebowanie na owe składniki.

7. SOK ALOESOWY:

Aloes również ma dużą zawartość witamin i minerałów:

witamina A, C, E, kwas foliowy, cholinę, witaminę B1, B2, B3, B6 oraz B12. Zawiera również wapń, magnez, cynk, chrom, selen, sód, potas, żelazo, miedź i mangan.

Aloes jest bogaty w kwasy tłuszczowe i aminokwasy.

8. WODA:

Ostatnim napojem jest oczywiście woda.

Zawiera ona kationy magnezu, wapnia, wodorowęglanów, sodu i siarczanów. Ważne jest by nie była gazowana.

Jesteśmy zbudowani głównie z wody, więc nie powinniśmy pozwalać organizmowi na jej niedobór. Woda powinna być podstawowym napojem każdego z nas.


Mam nadzieję, że moja rozpiska przyda Wam się w udoskonaleniu Waszej włosowej diety :).

Pozdrawiam,
Włosopasjatka

15 komentarzy :

  1. Ja właśnie znowu wróciłam do INKI, a z ziołowymi herbatami to u mnie różnie bywa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inka jest dobra, chociaż ma trochę cukru, ale to nie szkodzi jeśli nie ma się problemów z cukrem. Mi ona bardzo smakuje, ale mam zamiar też wypróbować inną zbożówkę, chociaż boję się, że znów wrócę z podkulonym ogonem do pewniaka :).

      Usuń
  2. Obecnie z podanych przez Ciebie napojów regularnie piję wodę, czystek i kawę zbożową :D Chyba nie jest zatem źle ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja co jakiś czas piję herbatkę z pokrzywy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię kawę zbożową i oczywiście czystą wodę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale świetna lista :) dodam do ulubionych, żeby nie zapomnieć, bo o wielu rzeczach nie miałam do tej pory pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam że inka wpływa na stan włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko co jemy i pijemy w jakimś stopniu wpływa, a kawa zbożowa jest bogatym źródłem dobroci ;).

      Usuń
  7. Muszę chyba zaopatrzyć się w kawę zbożową;) Jeszcze nigdy nie piłam soku brzozowego, a ciekawa jestem jego smaku;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piłam czystek i to była wielka pomyłka. Po 2 tygodniach regularnego picia czystka (i mycia zębów) nabawiłam się kamienia nazębnego i straciłam jedynie kasę na dentystę ;/ Jednak dla mnie czysta woda i herbatki pokrzywowe są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny post ;-) wlasnie robie sobie sciagawke z Twoich zapiskow ;-) skrzyp, pokrzywe, czystej i Inke mam takze biore się za kuracje wewnętrzną ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio właśnie postawiłam tylko na kawę zbożową i przestałam na pewien okres czasu pić herbatki ziołowe, bo robię pewien eksperyment i stosuję coś nowego o czym za niedługo napiszę. Jednak tęsknię za tymi herbatkami i chyba nie dam rady nie pić ich aż miesiąc :).

      Usuń

Dziękuję bardzo za podzielenie się ze mną swoją opinią. Na pewno za niedługo postaram się odpowiedzieć :)

TRANSLATE